AVERTIZARE !

Conținutul acestui site reprezintă proprietate intelectuală si este supus Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor şi drepturile conexe.

Pagini

Mase și dimensiuni maxime admise în circulație pentru vehiculele prevăzute de anexa nr. 2 la OG nr. 43/1997 - vehicule standard


MASE  ŞI  DIMENSIUNI  MAXIME ADMISE ÎN CIRCULAŢIE
şi caracteristicile conexe ale vehiculelor rutiere,
conform anexei nr. 2 la OG nr. 43/1197 privind regimul drumurilor
                                                        
Clasificarea drumurilor din punctul de vedere al maselor și dimensiunilor maxime admise:
ER = drumuri reabilitate
E = drumuri europene nereabilitate
M = drumuri modernizate
P = drumuri pietruite
Prin vehicul se înţelege orice autovehicul rutier având cel puţin două axe sau un ansamblu format dintr-un autovehicul şi semiremorca sau remorca tractată de acesta.

                                                         ER                         E                          M                         P

1.         DIMENSIUNI MAXIME ADMISE (metri) 
  Lungime
A_
12,00
12,00
12,00
12,00
R_
12,00
12,00
12,00
12,00
A_S_
16,50
16,50
16,50
16,50
A_R_
18,75
18,75
18,75
18,75
B 2
13,50
13,50
13,50
13,50
B >2
15,00
15,00
15,00
15,00
B_R_
18,75
18,75
18,75
18,75
BA
18,75
18,75
18,75
18,75
Lățime
2,55
2,55
2,55
2,55
Vehicul frigorific
2,60
2,60
2,60
2,60
Înălţime
4,00
4,00
4,00
4,00

2.       MASA TOTALĂ MAXIMĂ ADMISĂ (tone)
A2
18,00
17,00
16,00
16,00
A3
25,00/26,00**
22,00/24,00**
22,00
22,00
A4
30,00/32,00**
30,00
30,00
28,00
A2S2
(1,3 m ≤ d ≤ 1,8 m)
36,00
36,00
36,00
34,00
A2S2 (d > 1,8 m)
36,00*
36,00
36,00
34,00
A2S3
40,00
40,00
40,00
38,00
A3S3
40,00
40,00
40,00
38,00
 A3S3[1]
44,00
42,00
40,00
40,00
A2R2
36,00
36,00
36,00
34,00
A2R3
40,00
40,00
40,00
38,00
A3R3
40,00
40,00
40,00
38,00
BA3
28,00
28,00
26,00
26,00
R2
18,00
17,00
17,00
16,00
R3
24,00
22,00
22,00
20,00

3.       MASA MAXIMĂ ADMISĂ PE AXA SIMPLĂ (tone)
Axa simplă nemotoare
10,00
10,00
8,00
7,50
Axa simplă motoare
11,50
10,00
9,00
8,00

4.       MASA MAXIMĂ ADMISĂ PE AXA DUBLĂ NEMOTOARE (tone)
          Axa dublă a remorcilor şi semiremorcilor (suma maselor pe axele componente)
d < 1,0 m
11,00
11,00
11,00
11,00
1,0 m ≤ d < 1,3 m
16,00
16,00
15,00
14,00
1,3 m ≤ d < 1,8 m
18,00
17,00
16,00
15,00
d ≥ 1,8 m
20,00
20,00
16,00
15,00

5.       MASA MAXIMĂ ADMISĂ PE AXA DUBLĂ MOTOARE (tone)
          Axa dublă a autovehiculelor (suma maselor pe axele componente)
d < 1,0 m
11,50
10,00
10,00
10,00
1,0 m ≤ d < 1,3 m
16,00
15,00
14,00/15,00***
13,00
1,3 m ≤ d < 1,8 m
18,00/19,00**
17,00/18,00***
16,00
15,00

6.       MASA MAXIMĂ ADMISĂ PE AXA TRIPLĂ NEMOTOARE (tone)
          Axa triplă a remorcilor şi semiremorcilor (suma maselor pe axele componente)
d ≤ 1,3 m
21,00
21,00
19,00
16,50
1,3 m < d ≤ 1,4 m
24,00
22,00
20,00
18,00

7.       NOTĂ:
a)    Toate autovehiculele sau ansamblurile de vehicule trebuie să aibă posibilitatea de a întoarce într-o coroană circulară cu rază exterioară de 12,5 m şi rază interioară de 5,3 m.
b)   Axa dublă = combinaţia de două axe cu distanța dintre ele de cel mult 1,8 m
c)    Axa triplă = combinaţia de trei axe cu distanța dintre două axe consecutive de cel mult 1,4 m
d)   * Se adaugă o limită de 2 tone dacă masa totală maximă admisă a autovehiculului este de 18,0 tone, masa maximă admisă a fiecărei axe simple a semiremorcii este de 10,0 tone şi axa motoare este prevăzută cu roţi jumelate şi cu suspensie pneumatică sau echivalentă acesteia.
e)    **Se aplică în cazul în care axa motoare este prevăzută cu roţi jumelate şi cu suspensie pneumatică sau echivalentă acesteia sau în cazul în care fiecare axă motoare este prevăzută cu roţi jumelate şi masa maximă a fiecărei axe nu depăşeşte 9,5 tone.
f)    ***Se aplică în cazul în care axa dublă motoare este prevăzută cu suspensie pneumatică sau echivalentă acesteia, astfel cum a fost definită prin Reglementările privind condiţiile tehnice pe care trebuie să le îndeplinească vehiculele rutiere în vederea admiterii în circulaţie pe drumurile publice din România - RNTR 2, aprobate prin Ordinul ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei nr.211/2003, cu modificările şi completările ulterioare.
g)   Axă cu suspensie pneumatică = axa care are toate axele componente prevăzute cu suspensie pneumatică sau echivalentă acesteia.
h)   Axă cu roţi jumelate = axa care are toate roţile axelor componente jumelate.
i)     Roți jumelate = axa care are cel puțin câte doua roți pe fiecare parte.

A = autovehicul solo, autotractor
B = autobuz, autocar
BA = autobuz articulat
R = remorcă
S = semiremorcă
d = distanța dintre axele componente



MASE  ŞI  DIMENSIUNI  MAXIME ADMISE ÎN CIRCULAŢIE
şi caracteristicile conexe ale vehiculelor rutiere,
altele decât cele din anexa nr. 2 la OG nr. 43/1997 privind regimul drumurilor

Clasificarea drumurilor din punctul de vedere al maselor si dimensiunilor maxime admise:
ER = drumuri reabilitate
E = drumuri europene nereabilitate
M = drumuri modernizate
P = drumuri pietruite
Prin vehicul se înţelege orice autovehicul rutier având cel puţin două axe sau un ansamblu format dintr-un autovehicul şi semiremorca sau remorca tractată de acesta.

                                                           ER                       E                          M                         P
1.         MASA TOTALĂ MAXIMĂ ADMISĂ (tone)
A4
30,00
30,00
30,00
28,00
A > 4
40,00
40,00
40,00
38,00
A2S1
28,00
28,00
26,00
26,00
A3S1
35,00
35,00
35,00
33,00
A4S1
40,00
40,00
40,00
38,00
A2S4
40,00
40,00
40,00
38,00
A_S_, mai mult de 6 axe
40,00
40,00
40,00
38,00
A2R1
28,00
28,00
26,00
26,00
A3R1
35,00
35,00
35,00
33,00
A4R1
40,00
40,00
40,00
38,00
A2R4
40,00
40,00
40,00
38,00
A4R2
40,00
40,00
40,00
38,00
A_R_, mai mult de 6 axe
40,00
40,00
40,00
38,00

2.         MASA MAXIMA ADMISA PE AXA TRIPLA NEMOTOARE (tone)
            Axa tripla a autovehiculelor (suma maselor pe axele componente)
d ≤ 1,3 m
21,00
21,00
19,00
16,50
1,3 m < d ≤ 1,4 m
24,00
22,00
20,00
18,00

7.         NOTĂ:
a)    Toate autovehiculele sau ansamblurile de vehicule trebuie să aibă posibilitatea de a întoarce într-o coroană circulară cu rază exterioară de 12,5 m şi rază interioară de 5,3 m.
b)   Axa dublă = combinaţia de două axe cu distanța dintre ele de cel mult 1,8 m
c)    Axa triplă = combinaţia de trei axe cu distanța dintre două axe consecutive de cel mult 1,4 m
d)   * Se adaugă o limită de 2 tone dacă masa totală maximă admisă a autovehiculului este de 18,0 tone, masa maximă admisă a fiecărei axe simple a semiremorcii este de 10,0 tone şi axa motoare este prevăzută cu roţi jumelate şi cu suspensie pneumatică sau echivalentă acesteia.
e)    **Se aplică în cazul în care axa motoare este prevăzută cu roţi jumelate şi cu suspensie pneumatică sau echivalentă acesteia sau în cazul în care fiecare axă motoare este prevăzută cu roţi jumelate şi masa maximă a fiecărei axe nu depăşeşte 9,5 tone.
f)    ***Se aplică în cazul în care axa dublă motoare este prevăzută cu suspensie pneumatică sau echivalentă acesteia, astfel cum a fost definită prin Reglementările privind condiţiile tehnice pe care trebuie să le îndeplinească vehiculele rutiere în vederea admiterii în circulaţie pe drumurile publice din România - RNTR 2, aprobate prin Ordinul ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 211/2003, cu modificările şi completările ulterioare.
g)   Axă cu suspensie pneumatică = axa care are toate axele componente prevăzute cu suspensie pneumatică sau echivalentă acesteia.
h)   Axă cu roţi jumelate = axa care are toate roţile axelor componente jumelate.
i)     Roți jumelate = axa care are cel puțin câte doua roți pe fiecare parte.

A = autovehicul solo, autotractor
B = autobuz, autocar
BA = autobuz articulat
R = remorcă
S = semiremorcă
d = distanța dintre axele componente




[1] transportă un container ISO de 40 de picioare într-o operaţiune de transport combinat

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu