Mase și dimensiuni maxime admise în circulație pentru vehiculele prevăzute de anexa nr. 2 la OG nr. 43/1997 - vehicule standard
MASE
ŞI DIMENSIUNI MAXIME ADMISE ÎN CIRCULAŢIE
şi caracteristicile conexe ale vehiculelor
rutiere,
conform anexei nr. 2 la OG nr.
43/1197 privind regimul drumurilor
Clasificarea drumurilor din
punctul de vedere al maselor și
dimensiunilor maxime admise:
ER = drumuri reabilitate
E = drumuri europene nereabilitate
M = drumuri modernizate
P = drumuri pietruite
Prin vehicul se înţelege orice
autovehicul rutier având cel puţin două axe sau un ansamblu format dintr-un
autovehicul şi semiremorca sau remorca tractată de acesta.
ER E M P
Lungime
|
||||
A_
|
12,00
|
12,00
|
12,00
|
12,00
|
R_
|
12,00
|
12,00
|
12,00
|
12,00
|
A_S_
|
16,50
|
16,50
|
16,50
|
16,50
|
A_R_
|
18,75
|
18,75
|
18,75
|
18,75
|
B 2
|
13,50
|
13,50
|
13,50
|
13,50
|
B >2
|
15,00
|
15,00
|
15,00
|
15,00
|
B_R_
|
18,75
|
18,75
|
18,75
|
18,75
|
BA
|
18,75
|
18,75
|
18,75
|
18,75
|
Lățime
|
2,55
|
2,55
|
2,55
|
2,55
|
Vehicul frigorific
|
2,60
|
2,60
|
2,60
|
2,60
|
Înălţime
|
4,00
|
4,00
|
4,00
|
4,00
|
2. MASA TOTALĂ MAXIMĂ ADMISĂ
(tone)
A2
|
18,00
|
17,00
|
16,00
|
16,00
|
A3
|
25,00/26,00**
|
22,00/24,00**
|
22,00
|
22,00
|
A4
|
30,00/32,00**
|
30,00
|
30,00
|
28,00
|
A2S2
(1,3 m ≤ d ≤ 1,8 m)
|
36,00
|
36,00
|
36,00
|
34,00
|
A2S2 (d > 1,8 m)
|
36,00*
|
36,00
|
36,00
|
34,00
|
A2S3
|
40,00
|
40,00
|
40,00
|
38,00
|
A3S3
|
40,00
|
40,00
|
40,00
|
38,00
|
A3S3[1]
|
44,00
|
42,00
|
40,00
|
40,00
|
A2R2
|
36,00
|
36,00
|
36,00
|
34,00
|
A2R3
|
40,00
|
40,00
|
40,00
|
38,00
|
A3R3
|
40,00
|
40,00
|
40,00
|
38,00
|
BA3
|
28,00
|
28,00
|
26,00
|
26,00
|
R2
|
18,00
|
17,00
|
17,00
|
16,00
|
R3
|
24,00
|
22,00
|
22,00
|
20,00
|
3. MASA MAXIMĂ ADMISĂ PE AXA
SIMPLĂ (tone)
Axa simplă nemotoare
|
10,00
|
10,00
|
8,00
|
7,50
|
Axa simplă motoare
|
11,50
|
10,00
|
9,00
|
8,00
|
4. MASA MAXIMĂ ADMISĂ PE AXA
DUBLĂ NEMOTOARE (tone)
Axa dublă a remorcilor
şi semiremorcilor (suma maselor pe axele componente)
d < 1,0 m
|
11,00
|
11,00
|
11,00
|
11,00
|
1,0 m ≤ d < 1,3 m
|
16,00
|
16,00
|
15,00
|
14,00
|
1,3 m ≤ d < 1,8 m
|
18,00
|
17,00
|
16,00
|
15,00
|
d ≥ 1,8 m
|
20,00
|
20,00
|
16,00
|
15,00
|
5. MASA MAXIMĂ ADMISĂ PE AXA
DUBLĂ MOTOARE (tone)
Axa
dublă a autovehiculelor (suma maselor pe axele componente)
d < 1,0 m
|
11,50
|
10,00
|
10,00
|
10,00
|
1,0 m ≤ d < 1,3 m
|
16,00
|
15,00
|
14,00/15,00***
|
13,00
|
1,3 m ≤ d < 1,8 m
|
18,00/19,00**
|
17,00/18,00***
|
16,00
|
15,00
|
6. MASA MAXIMĂ ADMISĂ PE AXA TRIPLĂ NEMOTOARE
(tone)
Axa
triplă a remorcilor şi semiremorcilor (suma maselor pe axele componente)
d ≤ 1,3 m
|
21,00
|
21,00
|
19,00
|
16,50
|
1,3 m < d ≤ 1,4 m
|
24,00
|
22,00
|
20,00
|
18,00
|
7. NOTĂ:
a) Toate
autovehiculele sau ansamblurile de vehicule trebuie să aibă posibilitatea de a
întoarce într-o coroană circulară cu rază
exterioară de 12,5 m şi rază
interioară de 5,3 m.
b) Axa dublă = combinaţia de două axe cu
distanța dintre ele de cel mult 1,8 m
c) Axa triplă = combinaţia de trei axe cu
distanța dintre două axe consecutive de cel mult 1,4 m
d) * Se
adaugă o limită de 2 tone dacă masa totală maximă admisă a autovehiculului este
de 18,0 tone, masa maximă admisă a fiecărei axe simple a semiremorcii este de 10,0
tone şi axa motoare este prevăzută cu roţi jumelate şi cu suspensie pneumatică
sau echivalentă acesteia.
e) **Se
aplică în cazul în care axa motoare este prevăzută cu roţi jumelate şi cu
suspensie pneumatică sau echivalentă acesteia sau în cazul în care fiecare axă
motoare este prevăzută cu roţi jumelate şi masa maximă a fiecărei axe nu
depăşeşte 9,5 tone.
f) ***Se
aplică în cazul în care axa dublă motoare este prevăzută cu suspensie
pneumatică sau echivalentă acesteia, astfel cum a fost definită prin
Reglementările privind condiţiile tehnice pe care trebuie să le îndeplinească
vehiculele rutiere în vederea admiterii în circulaţie pe drumurile publice din
România - RNTR 2, aprobate prin Ordinul ministrului lucrărilor publice,
transporturilor şi locuinţei nr.211/2003,
cu modificările şi completările ulterioare.
g) Axă cu
suspensie pneumatică = axa care are toate axele componente prevăzute cu
suspensie pneumatică sau echivalentă acesteia.
h) Axă
cu roţi jumelate = axa care are toate roţile axelor componente jumelate.
i) Roți
jumelate = axa care are cel puțin câte doua roți pe fiecare parte.
B = autobuz, autocar
BA = autobuz articulat
R = remorcă
S = semiremorcă
d = distanța dintre axele
componente
MASE
ŞI DIMENSIUNI MAXIME ADMISE ÎN CIRCULAŢIE
şi caracteristicile conexe ale vehiculelor rutiere,
altele decât cele din anexa nr. 2 la OG nr. 43/1997 privind
regimul drumurilor
Clasificarea drumurilor din
punctul de vedere al maselor si
dimensiunilor maxime admise:
ER = drumuri reabilitate
E = drumuri europene nereabilitate
M = drumuri modernizate
P = drumuri pietruite
Prin vehicul se înţelege orice
autovehicul rutier având cel puţin două axe sau un ansamblu format dintr-un
autovehicul şi semiremorca sau remorca tractată de acesta.
ER E M P
A4
|
30,00
|
30,00
|
30,00
|
28,00
|
A > 4
|
40,00
|
40,00
|
40,00
|
38,00
|
A2S1
|
28,00
|
28,00
|
26,00
|
26,00
|
A3S1
|
35,00
|
35,00
|
35,00
|
33,00
|
A4S1
|
40,00
|
40,00
|
40,00
|
38,00
|
A2S4
|
40,00
|
40,00
|
40,00
|
38,00
|
A_S_, mai mult de 6 axe
|
40,00
|
40,00
|
40,00
|
38,00
|
A2R1
|
28,00
|
28,00
|
26,00
|
26,00
|
A3R1
|
35,00
|
35,00
|
35,00
|
33,00
|
A4R1
|
40,00
|
40,00
|
40,00
|
38,00
|
A2R4
|
40,00
|
40,00
|
40,00
|
38,00
|
A4R2
|
40,00
|
40,00
|
40,00
|
38,00
|
A_R_, mai mult de 6 axe
|
40,00
|
40,00
|
40,00
|
38,00
|
2. MASA MAXIMA ADMISA PE AXA TRIPLA
NEMOTOARE (tone)
Axa
tripla a autovehiculelor (suma maselor pe axele componente)
d ≤ 1,3 m
|
21,00
|
21,00
|
19,00
|
16,50
|
1,3 m < d ≤ 1,4 m
|
24,00
|
22,00
|
20,00
|
18,00
|
7. NOTĂ:
a) Toate
autovehiculele sau ansamblurile de vehicule trebuie să aibă posibilitatea de a
întoarce într-o coroană circulară cu rază
exterioară de 12,5 m şi rază
interioară de 5,3 m.
b) Axa dublă = combinaţia de două axe cu
distanța dintre ele de cel mult 1,8 m
c) Axa triplă = combinaţia de trei axe cu
distanța dintre două axe consecutive de cel mult 1,4 m
d) * Se
adaugă o limită de 2 tone dacă masa totală maximă admisă a autovehiculului este
de 18,0 tone, masa maximă admisă a fiecărei axe simple a semiremorcii este de
10,0 tone şi axa motoare este prevăzută cu roţi jumelate şi cu suspensie
pneumatică sau echivalentă acesteia.
e) **Se
aplică în cazul în care axa motoare este prevăzută cu roţi jumelate şi cu suspensie
pneumatică sau echivalentă acesteia sau în cazul în care fiecare axă motoare
este prevăzută cu roţi jumelate şi masa maximă a fiecărei axe nu depăşeşte 9,5
tone.
f) ***Se
aplică în cazul în care axa dublă motoare este prevăzută cu suspensie
pneumatică sau echivalentă acesteia, astfel cum a fost definită prin
Reglementările privind condiţiile tehnice pe care trebuie să le îndeplinească
vehiculele rutiere în vederea admiterii în circulaţie pe drumurile publice din
România - RNTR 2, aprobate prin Ordinul ministrului lucrărilor publice,
transporturilor şi locuinţei nr. 211/2003,
cu modificările şi completările ulterioare.
g) Axă
cu suspensie pneumatică = axa care are toate axele componente prevăzute cu
suspensie pneumatică sau echivalentă acesteia.
h) Axă
cu roţi jumelate = axa care are toate roţile axelor componente jumelate.
i) Roți
jumelate = axa care are cel puțin câte doua roți pe fiecare parte.
A = autovehicul solo, autotractor
B = autobuz, autocar
BA = autobuz articulat
R = remorcă
S = semiremorcă
d = distanța dintre axele
componente
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu